Շարունակելով բիզնեսի համար կրթական նյութերի պատրաստումը՝ այս անգամ կներկայացնենք, թե ինչպե՞ս ճիշտ ձևով կազմել բիզնես պլան, որը ձեր ձեռնարկությանը եկամուտ կբերի։
Յուրաքանչյուր ձեռնարկատեր, ով ցանկանում է հաջողության հասնել ընտրված ոլորտում, պարտավոր է մանրամասն իմանալ, թե ինչպես կազմել բիզնես պլան: Առանց գործողությունների հստակ ծրագրի անհնար է հետևել ձեռնարկության զարգացման ընտրված ռազմավարությանը, և, իհարկե, հնարավոր չի լինի ներդրողներ ներգրավել:
Բացի այդ, բիզնես պլանը թույլ է տալիս կանխատեսել շուկայական ռիսկերը և բարձրացնել ռեսուրսների ծախսման արդյունավետությունը, հայտնաբերել նախկինում չբացահայտված խնդիրներ և նույնիսկ գնահատել մրցակիցներին: Բայց այս ամենը հնարավոր է միայն այն դեպքում, եթե բիզնես պլանը գրագետ կազմվի։
Ի՞նչ է բիզնես պլանը և ո՞րն է դրա էությունը
Բիզնես պլանը փաստաթուղթ է, որը մանրամասն նկարագրում է ծրագրի զարգացմանն ուղղված գործողությունների կարգը ՝ լինի դա ստարտափ, թե արդեն գոյություն ունեցող խոշոր ընկերություն: Բիզնես պլանի հիմնական նպատակն է ստեղծել բիզնես պլան, որն ուղղված է ծրագրի զարգացմանը: Այն ուրվագծում է կառավարման հեռանկարային մոտեցումները, հնարավոր ռիսկերը, առաջին փուլում սպասվող ծախսերը, ինչպես նաև ակնկալվող եկամուտները:
Ո՞րն է բիզնես պլանի էությունը, մի խոսքով: Այն թվարկում է բիզնեսի հիմնական նպատակները և նկարագրում դրանց հասնելու մանրամասն պլանը: Սա, թերևս, կարելի է համեմատել մետրոյի քարտեզի հետ, որի վրա հստակ գծված են երթևեկության ֆինանսական, շուկայավարման և գործառնական ուղղությունները:
Ահա թե ինչ է ներառված բիզնես պլանում՝
- Տեղեկատվություն ծրագրի նախաձեռնողի մասին,
- Արտադրվող ապրանքի (ծառայության) նկարագրությունը,
- Շուկայի վերլուծության տվյալները,
- Շուկայավարման խթանման ռազմավարությունը,
- Տնտեսական հաշվարկներ առաջիկա գործունեության վերաբերյալ,
- Գաղափարի արդյունավետությունը:
Այս ամենը ներկայացված է տեքստերի, աղյուսակների, դիագրամների, լուսանկարների, մաթեմատիկական հաշվարկների, զեկույցների, հետազոտական տվյալների և այլնի տեսքով: Այստեղ շատ կարևոր է հստակորեն հավատարիմ մնալ գաղափարի էությանը ՝ առանց որևէ ընդարձակ պատճառաբանության:
Երկու տարբեր բիզնեսների բիզնես պլանները կարող են շատ տարբեր լինել միմյանցից: Եվ սա զարմանալի չէ, քանի որ յուրաքանչյուր կոնկրետ դեպքում պետք է հաշվի առնել կոնկրետ ձեռնարկության առանձնահատկությունները, դրա մասշտաբը, առկա ռեսուրսները, գործերի ներկայիս վիճակը ։ Իհարկե, ստարտափի համար արդիական կլինի մեկ բիզնես պլան, իսկ խոշոր ընկերության համար ՝ բոլորովին այլ ։
Բիզնես պլանի նպատակներն ու խնդիրները
Նպատակները կարող են շատ տարբեր լինել ինչպես բովանդակությամբ, այնպես էլ արտահայտման ձևով: Դրանք որոշվում են բիզնեսի սեփականատիրոջ կամ նրա ղեկավարության կողմից:
Շատ դեպքերում նպատակներն են՝
- Գլոբալ երկարաժամկետ զարգացման ռազմավարության մշակում: Սա պետք է լինի ապագայի համար ընդհանրացված բիզնես պլան, որը միավորում է ընկերության զարգացման ծրագրերը բոլոր համապատասխան ոլորտներում:
- Գործարկման մեկնարկը: Որպեսզի նոր բիզնեսը սկսի նորմալ աշխատել և շահույթ բերել, դրա բացումը պետք է ուշադիր պլանավորել:
Պլան կազմելը ոչ միայն զարգացման ռազմավարության մշակում է, այլև մանրակրկիտ հաշվարկներ տարբեր ոլորտներում: Հավաքված տեղեկատվությունը թույլ կտա Ձեզ տեսնել, թե, որ կետերն են հատուկ ուշադրություն պահանջում:
Ռեսուրսների առավել արդյունավետ օգտագործման հնարավորությունների բացահայտում
Ավելի քիչ ծախսելու և ավելի շատ գումար վաստակելու ուղիներ գտնելը (արդյունավետության բարձրացում) ցանկացած բիզնեսի համար հրատապ խնդիր է:
Ներդրողների ներգրավում.
Դրանք կարող են լինել բանկեր, այլ ֆինանսական կազմակերպություններ, բիզնեսի սեփականատերեր, գործընկերներ, նույնիսկ սովորական աշխատակիցներ։ Բայց նախատեսված ներդրողները պետք է ցույց տան, որ իրենց ներդրումները շահավետ կլինեն, և բիզնես պլանը արդյունք կտա։
Բիզնես պլանների տեսակները
Նման փաստաթղթերի 5 հիմնական տեսակ կա՝
1․Բիզնես պլաններ, որոնք կարող են անհրաժեշտ լինել ինքներդ ձեզ համար
Դրանք օգտագործում եք միայն դուք ՝ ձեր սեփական ընկերության ներսում։ Այստեղ դիզայնը բացարձակապես կամայական է, գլխավորն այն է, որ նպատակները, ռիսկերը և հեռանկարները հստակ շարադրվեն։
2․Բիզնես պլան պոտենցիալ ներդրողների համար
Դրանք կազմվում են նախագծին արտաքին ֆինանսավորում ներգրավելու համար։ Որքան գումար կպահանջվի, առաջիկա բիզնեսի էությունը, դրա մրցունակությունը, շահութաբերությունը, այն ժամանակը, որի համար ներդրված միջոցները կվճարեն և կսկսեն շահույթ բերել: Եթե դուք հետաքրքրված եք բիզնեսով, ապա պետք է իմանաք, թե ինչ են ուզում ներդրողները:
3․Բանկային վարկեր ստանալու բիզնես պլաններ
Դուք պետք է նախապես խոսեք վարկային խորհրդատուի հետ ներկայացման ձևի և փաստաթղթի այլ պահանջների վերաբերյալ, քանի որ դրանք նույնական չեն տարբեր ֆինանսական հաստատությունների համար:
4․Հակաճգնաժամային բիզնես պլան.
Անհրաժեշտ է այն ընկերություններին, որոնք հայտնվել են ֆինանսական ծանր վիճակում, արդեն սնանկ են կամ գտնվում են նախասահմանափակ վիճակում:
Այստեղ խնդիր է դրվում վարկատուներին բացատրել, թե ինչ միջոցներով է ընկերությունը նախատեսում շտկել իրավիճակը ։ Այստեղ պետք է առաջարկել վիճահարույց կետերը լուծելու տարբերակներ ՝ դատարանի միջոցով կամ առանց գործը նման վարույթի հասցնելու։
5․Պետական ներդրումներ ստանալու նպատակով կազմված բիզնես պլաններ
Գոյություն ունեն մի շարք ազգային ծրագրեր, որոնք ուղղված են փոքր առևտրի պահպանմանը և զարգացմանը: Մասնավորապես ՝ գործազուրկ քաղաքացիների, սկսնակ ձեռներեցների, գյուղատնտեսական արտադրանքի արտադրությամբ զբաղվողների համար։ Երբեմն սուբսիդիաներ ստանալու համար սովորաբար անհրաժեշտ է տրամադրել բիզնես պլան:
Պետական աջակցության յուրաքանչյուր հատուկ ծրագիր ունի այս փաստաթղթի պատրաստման իր պահանջները, և դրանք, անշուշտ, պետք է հաշվի առնվեն, հակառակ դեպքում դիմումը մերժվելու է, և Ձեզ թույլ չեն տա մասնակցել մրցույթին:
Ինչպե՞ս կազմել բիզնես պլան անհատ ձեռնարկատերերի համար
Հասկանալի է, որ անհնար է ներկայացնել բոլոր ձեռնարկությունների համար ընդհանուր նմուշ, թե ինչպե՞ս ճիշտ կազմել բիզնես պլան: Տնտեսական գործունեության յուրաքանչյուր տեսակ ունի իր առանձնահատկությունները, և դրանք պետք է հաշվի առնվեն: Առցանց խանութի բիզնես պլանները, օրինակ, և գեղեցկության սրահը բոլորովին տարբեր կլինեն:
Խանութի համար
Այստեղ ձեզ հարկավոր կլինի ՝ թվեր առաջարկի և պահանջարկի վերլուծության վերաբերյալ, առևտրի օբյեկտի գրանցման եղանակը, դրանում աշխատողների քանակը, ներդրված միջոցների ծավալը: Սկզբունքորեն, սեփականատերը կարող է ինքնուրույն մշակել բիզնես պլան, եթե նա որպես հիմք վերցնի պատրաստի, լավ կազմված նմուշ:
Արտադրության համար
Սա բիզնեսի ամենաբարդ տեսակն է, հատկապես, երբ խոսքը վերաբերում է բավականին մեծ ձեռնարկությանը: Անհրաժեշտ կլինի իրականացնել շատ բազմազան հաշվարկներ, որոնց արդյունքները, անշուշտ, անհրաժեշտ կլինեն բիզնես պլան կազմելիս:
Ընդ որում, այդ ցուցանիշները պետք է շատ ճշգրիտ լինեն ։ Ցանկացած սխալ կարող է ոչ միայն հանգեցնել շոշափելի ֆինանսական կորուստների, այլ նույնիսկ ճակատագրական դառնալ բիզնեսի համար։
Սրճարանի համար
Հասարակական սննդի ձեռնարկություններն ունեն աշխատանքի իրենց առանձնահատկությունները, կան շատ հատուկ պահեր, որոնք գործունեության այլ ոլորտներում չկան: Իհարկե, այս ամենը պետք է հաշվի առնել բիզնես պլան մշակելիս:
Լավ կազմված փաստաթուղթը, որի համաձայն արդեն հաջողությամբ իրականացվել է բեղմնավորված նախագիծը, կարող է մոդել դառնալ այս ոլորտում սկսնակ ձեռնարկատերերի համար:
Տնտեսության զարգացման համար
Գյուղատնտեսության ոլորտն այժմ գրավիչ է շատ ձեռնարկատերերի համար։ Սա մրգերի և բանջարեղենի աճեցման և վաճառքի, անասունների բուծման և արդյունքում ստացված արտադրանքի վաճառքի աշխատանք է: Ընդհանուր առմամբ, այս ուղղությունը համարվում է շատ խոստումնալից, բայց դրանում հաջող զարգացման համար ձեզ հարկավոր է լավ մտածված, բարձրորակ բիզնես պլան:
Այն գրելու համար ձեզ հարկավոր է ծանոթանալ այլ տնտեսությունների փորձին, ուշադիր հաշվարկել ծախսերը, որոշել ծրագրի մարման ժամկետը, անհրաժեշտ աշխատողների քանակը և կանխատեսել ռիսկերը:
Եթե արդեն կազմել եք բիզնես պլան, ապա հիշեք, որ այն պարբերաբար թարմացման կարիք ունի: Մեծ սխալ է հավատալ, որ մեկ անգամ գրված փաստաթուղթը մի քանի տարի շարունակ ճիշտ կաշխատի։ Այն պետք է համալրվի թարմ տվյալներով, թվեր մուտքագրվի աշխատանքի արդյունքների հիման վրա, եզրակացություններ անի ներկա պահին ։ Ներդրողները ցանկանում են իրենց առջև տեսնել պատասխանատու գործընկերներ և իրենց գործի մասնագետներ։
Հիշեցնենք, որ մեր տելեգրամյան ալիքում տեղադրում ենք կրթական նյութեր ու տարատեսակ դրամաշնորհային ծրագրեր: Միանալու համար սեղմեք այստեղ: