Հայաստանի մարզերը հաճախ դիտարկվում են որպես դժվարամատչելի վայրեր՝ բիզնես սկսելու համար։ Հիմնականում կենտրոնացվածությունն ու ներդրումների մեծ մասը ուղղված են մայրաքաղաք Երևանին, ինչի հետևանքով մարզերում զարգացած ձեռնարկատիրական օրինակները շատ չեն։ Սակայն «Նազանի» բրենդի պատմությունը ցույց է տալիս, որ մարզերում բիզնես հիմնելու համար կա մեծ պոտենցիալ, եթե առկա ռեսուրսները և ճիշտ մոտեցումները օգտագործվեն արդյունավետ։
«Նազանի»-ն, որը հիմնվել է Մեղրիում, բնական ռեսուրսների և ավանդույթների հիման վրա ստեղծված բիզնես է, որը կարճ ժամանակում կարողացավ հասնել մի շարք հաջողությունների և ունենալ ուրույն տեղը տեղական շուկայում։ «Նազանի»-ի հիմնադիր Նարինեի հաջողության պատմությունից առանձնացրել ենք մի քանի կարևոր դրվագներ և խորհուրդներ, որոնք կիրառելի և օգտակար են մարզերում բիզնես սկսելու համար։
Տեղական ռեսուրսների օգտագործումը հիմք է հաջողության համար
Հայաստանի մարզերը հարուստ են բնական բարիքներով։ Մեղրիի դեպքում խոսքը անչափ որակյալ և քաղցրահամ մրգերի մասին է, որոնք հայտնի են ողջ տարածաշրջանում։ «Նազանի»-ն հենց այս ռեսուրսների վրա կառուցեց իր արտադրությունը՝ շոկոլադապատ չրային կոնֆետներ և ընդեղենային սալիկներ։
Բնական ռեսուրսների օգտագործումը բիզնեսում հնարավորություն է տալիս նվազեցնել հումքի ծախսերը և ապահովել բարձր որակ։ Միաժամանակ, տեղական արտադրանքից օգտվելը նաև խթանում է համայնքի տնտեսությունը՝ ստեղծելով պահանջարկ գյուղատնտեսական արտադրանքի համար։
Անհրաժեշտ է գնահատել համայնքի ռեսուրսները։ Դրանք կարող են լինել բնական պաշարները, ավանդույթները կամ բնակիչների ներուժը, որոնք ճիշտ պլանավորմամբ կդառնան հաջող բիզնեսի հիմք։
Մարզային բիզնեսի առանձնահատկությունները
Մարզերում բիզնես հիմնելը ունի իր մարտահրավերները։ Առաջինը՝ հաճախ պակասում են ֆինանսական միջոցները, ենթակառուցվածքները կամ խոշոր շուկաներ հասնելու հնարավորությունները։ Սակայն հենց այս մարտահրավերներն են ստիպում ձեռներեցներին լինել ավելի նորարար։
Օրինակ՝ «Նազանի»-ի հիմնադիր Նարինեն կարողացավ լուծել մարզում շուկայական սահմանափակումների խնդիրը՝ շեշտը դնելով արտադրանքի բրենդավորման և որակի վրա։ Այս մոտեցումը թույլ տվեց անցնել Մեղրիի սահմանները և ընդլայնել արտադրանքի վաճառքը ողջ Հայաստանի տարածքում։
Մարզային բիզնես սկսելու համար կարևոր է ունենալ հստակ ռազմավարություն։ Սկսեք տեղական շուկայից, բայց միշտ մտածեք՝ ինչպես ձեր ապրանքը կարող է գրավել նաև այլ տարածաշրջաններ։
Ավանդույթների և նորարարության համադրությունը
Հայկական գյուղական համայնքներում ավանդույթները դարեր շարունակ պահպանվել են։ Մինչ շատերը դրանք դիտարկում են որպես հնացած մոտեցումներ, «Նազանի»-ն ցույց տվեց, թե ինչպես կարելի է ավանդական արժեքները համադրել նորարարական մոտեցումների հետ։
Արտադրանքի հիմքում ավանդական չրային բաղադրատոմսերն են, որոնք ժամանակակից շոկոլադապատման տեխնոլոգիաներով ու գեղեցիկ փաթեթավորմամբ ներկայացվում են նոր շուկայում։ Այս համադրությունը հնարավորություն է տալիս պահպանել հայկական մշակութային արժեքները և միաժամանակ գրավել ժամանակակից սպառողների ուշադրությունը։
Մի վախեցեք ավանդույթներից։ Դրանք կարող են դառնալ ձեր բիզնեսի յուրահատկությունը, եթե ճիշտ ներկայացվեն։
Համայնքի հետ կապի կարևորությունը
Մարզերում բիզնես սկսելու հաջողության կարևորագույն գործոններից մեկը համայնքի ներգրավվածությունն է։ «Նազանի»-ի հիմնադիրները հավատում են, որ բիզնեսը պետք է ծառայի ոչ միայն սեփական շահին, այլև համայնքի զարգացմանը։
Ներգրավեք համայնքին ձեր բիզնեսում։ Դա կարող է լինել գյուղատնտեսների, վարպետների կամ տեղական շուկաների հետ համագործակցություն։ Սա ոչ միայն կօգնի կազմակերպել կայուն մատակարարում, այլև կդարձնի ձեր բիզնեսը համայնքի վստահելի գործընկերը։
Որակ և կայունություն
Մարզային արտադրանքը հաճախ հանդիպում է կասկածի, հատկապես խոշոր քաղաքներում կամ միջազգային շուկաներում։ «Նազանի»-ն հաղթահարեց այս մարտահրավերը՝ կենտրոնանալով բացառապես բարձր որակի վրա։ Բնական բաղադրիչների օգտագործումը, արտադրական գործընթացի հստակ վերահսկումը և ԵԱՏՄ համապատասխանության սերտիֆիկատը նրանց թույլ տվեց հաստատվել շուկայում, որպես վստահելի բրենդ։
Անկախ այն բանից՝ որտեք ես սկսում ձեր բիզնեսը, որակը պետք է լինի առաջնային։ Այն ձեր ապրանքին կտա կայունություն և կօգնի ձևավորել հավատարիմ սպառողների բազա։
Փոքր քայլերից՝ մեծ հաջողություններ
Ամեն ինչ սկսվում է փոքր գաղափարից։ Բիզնես սկսելու համար ամենևին էլ անհրաժեշտ չէ մեծ ներդրումներ կամ լայնածավալ արտադրություն։ Հաճախ հաջողության գաղտնիքը կայանում է փոքր և լավ կազմակերպված քայլերի մեջ։ Օրինակ՝ «Նազանի»-ի արտադրությունը հիմնված է ավանդական բաղադրատոմսերի վրա, որոնք միանգամայն հասանելի էին ձեռնարկատիրոջ համար։
Մի սպասեք կատարյալ պայմանների՝ բիզնես սկսելու համար։ Օգտագործեք այն ռեսուրսները, որոնք արդեն ունեք և կենտրոնացեք առաջին փոքր քայլերը ճիշտ կատարելու վրա։ Հիշեք, որ մեծ հաջողությունները հաճախ ձևավորվում են փոքր, բայց կայուն առաջընթացից։
Մարզերում բիզնես սկսելն ունի իր մարտահրավերները, սակայն դրանք կարելի է վերածել հնարավորությունների, եթե ձեռնարկատերերն առաջնորդվեն հավատով, հաստատակամությամբ և համայնքին աջակցելու մտադրությամբ։ «Նազանի»-ի փորձը վառ օրինակ է, որ ճիշտ մոտեցման դեպքում նույնիսկ ամենափոքր քաղաքներում կարելի է ստեղծել մրցունակ բիզնես։ Մարզերը դեռևս չեն իրացրել իրենց ամբողջ ներուժը, և յուրաքանչյուր նոր ձեռնարկատեր հնարավորություն ունի դառնալ այդ փոփոխությունների մասնակիցը։