Ի՞նչ է արհեստական բանականությունը
Արհեստական ինտելեկտը(AI) համակարգ կամ մեքենա է, որը կարող է ընդօրինակել մարդու վարքագիծը՝ առաջադրանքներ կատարելու և իր հավաքած տեղեկատվությունից աստիճանաբար սովորելու համար: Այն ունի բազմաթիվ մարմնավորումներ.
- Չաթ-բոտերն օգտագործում են արհեստական ինտելեկտը՝ հաճախորդների հարցումներն արագ վերլուծելու և համապատասխան պատասխաններ տալու համար,
- «Խելացի օգնականները» օգտագործում են AI-ը՝ տվյալների մեծ հավաքածուներից ազատ ձևով տեղեկություն հանելու և պլանավորումը օպտիմալացնելու համար.
- Առաջարկությունների համակարգերը դիտողների համար ավտոմատ կերպով ընտրում են նմանատիպ ծրագրեր՝ հիմնվելով նախկինում դիտվածների վրա:
Արհեստական բանակությունը ձևաչափ կամ գործառույթ չէ, այն գործընթաց է՝ մտածելու և տվյալների վերլուծության կարողություն: «Արհեստական ինտելեկտ» բառի վրա շատերը պատկերացնում են խելացի մարդանման ռոբոտներ, որոնք ձգտում են նվաճել աշխարհը: Այնուամենայնիվ, AI-ն նախատեսված չէ մարդկանց փոխարինելու համար: Դրա նպատակն է ընդլայնել մարդկային հմտություններն ու կարողությունները, ինչի շնորհիվ էլ այն դարռնում է արժեքավոր բիզնես ռեսուրս:
Ինչպե՞ս կարող է արհեստական բանականությունը օգնել կազմակերպություններին
AI-ն հնարավորություն է տալիս կրկնօրինակել և բարելավել այն, թե ինչպես ենք մենք ընկալում և արձագանքում մեզ շրջապատող աշխարհին, հենց սա էլ գտնվում է նորարարության հիմքում: Այն հիմնված է տարբեր մեքենայական ուսուցման տեխնոլոգիաների վրա, որոնք ճանաչում են տվյալների օրինաչափությունները և ստեղծում կանխատեսումներ:
Այս գործիքը բիզնեսի համար հավելյալ արժեք է ստեղծում հետևյալ հատկանիշների միջոցով.
- օգնում է օգտագործել տվյալների ողջ ներուժը,
- կատարում է հուսալի կանխատեսումներ և ավտոմատացնում բարդ առաջադրանքները:
Մեքենայական ուսուցում
Մեքենայական ուսուցումը սովորաբար կոչվում է որպես Բայեսյան տեսության վրա հիմնված վերլուծության մեթոդներ, որոնք օգտագործվում են օրինաչափությունների ճանաչման և սովորելու համար: Մեքենայական ուսուցման հիմքում ընկած է մի շարք ալգորիթմներ, որոնք օգտագործում են տրամադրված տվյալները՝ մարզելու և կանխատեսելու, անորոշության պայմաններում օգտակար գործառույթը օպտիմալացնելու, տվյալների մեջ թաքնված կառուցվածքները ճանաչելու և տվյալները հակիրճ նկարագրության մեջ դասակարգելու համար:
Մեքենայական ուսուցումը հաճախ օգտագործվում է այն դեպքերում, երբ ճշգրիտ ծրագրային ալգորիթմների օգտագործումը բավարար ճկունություն չի ապահովում կամ անարդյունավետ է: Սովորական համակարգչային ծածկագիրը մշակում է մուտքային տվյալները մշակողի կողմից սահմանված ալգորիթմի համաձայն և վերադարձնում է համապատասխան պատասխանը: Մեքենայական ուսուցման համակարգը վերլուծում է մուտքագրումը օրինաչափություններ որոնելու համար և ստեղծում է ագրեգացիոն ծածկագիր (մեքենայական ուսուցման մոդել), որը վերադարձնում է «ճիշտ արդյունքը»՝ հիմնվելով նախորդ մուտքերի վրա:
Ուսուցման մոդելի ճշգրտությունը մեծապես կախված է ժամանակի ընթացքում կուտակված տվյալների որակից և քանակից:
Որակական տվյալներ օգտագործելիս մոդելը կարող է վերլուծել բազմաչափ խնդիրներ միլիարդավոր հնարավոր տարբերակներով և գտնել օպտիմալ ֆունկցիա, որը, հաշվի առնելով մուտքային տվյալները, կկանխատեսի ճիշտ արժեքը: Որպես կանոն, մեքենայական ուսուցման մոդելները կանխատեսում են պատասխանը վիճակագրական որոշակիությամբ և բավականին հուսալի են։ Նման գնահատականները պետք է հաշվի առնվեն, երբ որոշում կայացնենք օգտագործել մեքենայական ուսուցման մոդելներ կամ որևէ առանձին կանխատեսում:
Արհեստական բանականության տեսակները
Թույլ
Մեր օրերում սա AI -ի հիմնական տեսակն է: Այն ի վիճակի չէ կուտակել և օգտագործել փորձը, այլ ստեղծված է մեկ առաջադրանքի համար և չի կարող կատարել լրացուցիչ գործառույթներ։ Այս տեսակի օրինակ է «Freud Detector»-ը՝ առցանց խարդախություններից պաշտպանության համակարգը: Ծրագիրը ակնթարթորեն հայտնաբերում է օգտատերերի կասկածելի գործողությունները բանկերի և առցանց խանութների կայքերում:
Սահմանափակ հիշողություն
Կարողանում է մտապահել որոշակի տվյալներ և դրանց հիման վրա վերլուծել ներկա իրավիճակը: Կուտակված փորձը չի պահվում հիշողության մեջ: Նման AI-ի օրինակ է մեքենայի անօդաչու կառավարումը: Այն որոշակի ժամանակահատվածում վերահսկում է այլ մեքենաների շարժման արագությունն ու ուղղությունը՝ երթուղիները փոխելու մասին որոշում կայացնելու համար։
Ուժեղ
Նման մեքենաները պետք է գրավեն մարդկանց մտքի և շարժառիթների ընթացքը, ունենան սոցիալական և էմոցիոնալ ինտելեկտ՝ մարդու հետ շփվելու համար: Ուժեղ AI-ն իրականում դեռ գոյություն չունի, միայն ֆիլմերում է, օրինակ՝ «Աստղային պատերազմներում»: Բայց նրանց նմանությունն արդեն կա՝ վիրտուալ օգնականներ Սիրին և Ալիսան, որոնց սովորեցնում են մարդկային հաղորդակցման օրինաչափությունները:
Սուպետինտելեկտ
Սա արհեստական ինտելեկտի զարգացման վերջին փուլն է, որը կարող է գերազանցել մարդկանց բոլոր առումներով։ Այս մակարդակի համակարգերի ի հայտ գալը հնարավոր կդառնա, երբ գիտնականները լիովին ուսումնասիրեն և մոդելավորեն մարդկային մտքի գործունեության համակարգը։
Արհեստական ինտելեկտի օգտագործման ոլորտները բիզնեսում
Արհեստական բանականությունը գնալով ավելի է տարածվում բիզնեսի տարբեր ոլորտներում։ Համակարգչային տեսողության և դեմքի ճանաչման համակարգերն օգնում են ընկերություններին լուծել միանգամից մի քանի խնդիր։ Օրինակ՝ խելացի տեսահսկումը կարող է հայտնաբերել գողության փորձերը և նվազեցնել ապրանքները գողացող գնորդների կորուստները:
Խոսքի ճանաչման տեխնոլոգիան հնարավորություն է տալիս շուկայավարողների համար թվային արտադրանք մշակել: Օրինակ՝ չաթ-բոտեր, ձայնային օգնականներ, սպամի զտիչներ, հաճախորդների հարցումների և հետադարձ կապի համակարգեր: Խոսքի ճանաչման համակարգերը խնայում են օպերատորների ժամանակը ստանդարտ հարցումները մշակելու համար և օգնում են բարելավել սպասարկումը:
Բիզնեսում AI-ի մեկ այլ ոլորտ անօդաչու մեքենաներն են: Yandex-ը Մոսկվայի շրջաններից մեկում փորձարկում է տեղեկություն փոխանցող ռոբոտներ, որոնք արդիական են մինչ այսօր:
Մարտահրավերներ
Չնայած տեխնոլոգիաների արագ աճին, արհեստական ինտելեկտի զարգացման հետ կապված կան մի շարք խնդիրներ.
- Արհեստական ինտելեկտի էությունը հսկայական քանակությամբ տվյալների հետ աշխատելն է։ Եթե բնօրինակ տեղեկությունը պարունակում է անճշտություն կամ սխալ, ապա դա կազդի վերջնական արդյունքի վրա:
- AI ծրագրերը խիստ մասնագիտացված են և ներկայումս ի վիճակի չեն բազմաբնույթ առաջադրանք կատարել այնպես, ինչպես կարող են մարդիկ:
- «Խելացի» համակարգերի շահագործման համար լուրջ ֆինանսական միջոցներ են անհրաժեշտ։ Դրանք կարող են պահպանել և կարգավորել միայն բարձր որակավորում ունեցող մասնագետները, սարքավորումները նույնպես շատ թանկ արժեն։
Եզրակացություն
Արհեստական ինտելեկտը ակտիվորեն կիրառվում է խոշոր ընկերությունների կողմից և վստահաբար կարող ենք ասել, որ այն կգրավի ավելի ու ավելի շատ նոր ոլորտներւ:
Դա կդրսևորվի գործընթացների ավտոմատացման, բյուջեների օպտիմալացման մեջ և ծառայությունները կմատուցվեն ավելի բարձր մակարդակի։ Ոչ բոլոր AI տեխնոլոգիաներն են թանկ համակարգեր, կան նաև ավելի հարմար տարբերակներ փոքր և միջին բիզնեսների համար, օրինակ՝ մարքեթինգի և շուկայի վերլուծության ծրագրեր: