Ֆրանչայզինգը բիզնես ռազմավարություն է, որում ֆիրման(ֆրանչայզեր) անհատ ձեռներեցներին(ֆրանչայզի) իրավունք է տալիս օգտագործելու իր ապրանքանիշը, արտադրանքը և գիտելիքները որոշակի ասպեկտում։ Այս մոտեցումը թույլ է տալիս ֆրանչայզիին ձեռք բերել հաջողված բիզնես մոդել և աջակցություն ֆրանչայզերի կողմից:
Ֆրանչայզինգը ժամանակի ընթացքում ավելի ու ավելի մեծ տարածում է գտնում համաշխարհային շուկայում և այն հրաշալի տարբերակ է ձեռնարկատերերի համար, այս հոդվածում մենք կանդրադառնանք դրա հիմնական բնութագիրներին ու առավելություններին՝ ներկայացնելով հստակ օրինակներ։
Ինչպե՞ս է աշխատում ֆրանչայզինգը
Ապրանքանիշի և գիտելիքի լիցենզավորում․ ֆրանչայզերը իրավունք է տալիս ֆրանչայզիին օգտագործելու իր բրենդը, ապրանքները կամ ծառայությունները և փոխանցում է հաջող բիզնես վարելու համար անհրաժեշտ գիտելիքներն ու փորձը:
Ֆինանսական պարտավորություններ. ֆրանչայզին սովորաբար վճարում է ֆրանչայզերին կանխավճար և կանոնավոր միջնորդավճարներ կամ հոնորարներ՝ բրենդի օգտագործման և ստացած աջակցության համար:
Ստանդարտացում և վերահսկում. ֆրանչայզերը սովորաբար սահմանում է աշխատանքային ստանդարտներ, ընթացակարգեր, արտադրանքի և ծառայությունների որակ, որոնք օգնում են պահպանել միատեսակությունն ու համապատասխանությունը վաճառքի բոլոր կետերում:
Աջակցություն․ ֆրանչայզերը ֆրանչայզիին տրամադրում է գիտելիքներ, մարքեթինգային աջակցություն, ապրանքի մատակարարում և այլ ռեսուրսներ՝ օգնելով նրան հասնել հաջողության։
Ֆրանչայզինգի առավելությունները
Ռիսկերի նվազեցում․ այդ մեթոդը ձեռներեցներին հնարավորություն է տալիս բիզնես սկսել արդեն կայացած ապրանքանիշով և փորձված բիզնես մոդելով, ինչը նվազեցնում է ձախողման ռիսկը:
Արագ մեկնարկ․ ֆրանչայզին ստանում է պատրաստի համակարգ, որը զերծ է պահում ձեզ՝ բիզնեսը զրոյից սկսելու երկար գործընթացներից։
Ժամանակի և ռեսուրսների խնայողություն. Ֆրանչայզերը տրամադրում է աջակցություն ուսուցման, շուկայավարման և մատակարարման տեսքով, ինչը թույլ է տալիս ֆրանչայզիին կենտրոնանալ հիմնական գործընթացների վրա:
Համատեղ հաջողություն. Ֆրանչայզերի և ֆրանչայզիի համար շահավետ է տեսնել միմյանց բարգավաճումը, ինչը երկու կողմերի համար արդյունավետ աշխատելու միջոց է:
Մասշտաբացում․ ֆրանչայզինգը հնարավորություն է տալիս արագորեն ընդլայնել հիմնական բիզնեսը, քանի որ նոր ֆրանչայզիները ներդրումներ են կատարում բիզնեսի զարգացման համար:
Տեղական ադապտացիա. ֆրանչայզիները հաճախ ավելի լավ են հասկանում տեղական շուկան, ինչը թույլ է տալիս նրանց ռազմավարությունները հարմարեցնել որոշակի տարածքի կարիքներին:
Հիմնական ռիսկերը
Ազատության սահմանափակումներ. ֆրանչայզիները սահմանափակված են ֆրանչայզերի կողմից սահմանված չափանիշներով և ընթացակարգերով:
Կախվածություն բրենդից․ ֆրանչայզիի բիզնեսի հաջողությունը մեծապես կախված է ֆրանչայզերի ապրանքանիշի հեղինակությունից և հաջողությունից:
Ֆինանսական պարտավորություններ. ֆրանչայզերի վճարումները ներառում են ինչպես կանխավճարներ, այնպես էլ միանվագ վճարներ, որոնք կարող են ճնշում գործադրել ֆրանչայզիի ֆինանսական կայունության վրա:
Հաջողված ֆրանչայզինգի օրինակներ
McDonald’s. ֆրանչայզինգի ամենահայտնի օրինակներից մեկը:
McDonald’s-ը անհատ ձեռներեցներին իր բրենդի անունով ռեստորաններ բացելու և գործարկելու իրավունք է շնորհում: Ֆրանչայզին ստանում է աջակցություն արտադրանքի որակի ստանդարտների, ինֆորմացիայի, շուկայավարման և մատակարարման տեսքով:
Marriott International. աշխարհի խոշորագույն հյուրանոցային ցանցի օպերատորներից մեկը:
Մարիոթը ձեռնարկատերերին հնարավորություն է տալիս բացել հյուրանոցներ աշխարհի տարբեր ծայրերում։
KFC. ռեստորանային բիզնեսում հաջող ֆրանչայզինգի ևս մեկ օրինակ:
KFC-ն (Kentucky Fried Chicken) թույլ է տալիս ֆրանչայզերին այս բրենդի անվան ներքո վաճառել հայտնի հավով պատրաստված ուտեստներ։
Snap-on Tools. ընկերություն, որը մասնագիտացած է ավտոմոբիլային արտադրամասերի ձեռքի գործիքների արտադրության և վաճառքի մեջ:
Franchising Snap-on Tools-ը անհատ ձեռներեցներին հնարավորություն է տալիս վաճառել գործիքներ և սարքավորումներ այս ապրանքանիշի անվան ներքո:
Այս օրինակները ցույց են տալիս ճյուղերի բազմազանությունը, որտեղ կիրառվում է ֆրանչայզինգը:
Խորհուրդներ՝ հաջող ֆրանչայզինգի համար
Հետազոտություն․ մանրակրկիտ ուսումնասիրեք ֆրանչայզերի շուկան, ապրանքանիշը և բիզնես մոդելը, ինչպես նաև նրա հեղինակությունն ու տրամադրվող աջակցությունը:
Բիզնես պլան. մշակեք մանրամասն բիզնես պլան՝ գնահատելով ձեր ֆինանսական հնարավորությունները և ակնկալվող եկամուտը:
Իրավաբանական աջակցություն. խոսեք իրավաբանի հետ՝ պայմանագրի իրավական կողմերը վերանայելու համար:
Ուսուցում. մասնակցեք ֆրանչայզերի կողմից տրամադրվող վերապատրաստմանը՝ հասկանալու համար իր գործառնական ստանդարտներն ու մոտեցումները:
Մարքեթինգ. շատ ուշադրություն դարձրեք մարքեթինգային գործունեությանը՝ հաճախորդներ ներգրավելու համար:
Կոմունիկացիա. պահպանեք բաց և ազնիվ հաղորդակցություն ֆրանչայզերի և այլ ֆրանչայզիների հետ՝ փորձի փոխանակման և հնարավոր խնդիրները լուծելու համար:
Եզրակացություն․ Ֆրանչայզինգը բիզնեսի ընդլայնման արդյունավետ ռազմավարություն է, որն ապահովում է զարգացման նախադրյալներ, ռիսկերի նվազեցում և հանրահայտ բրենդի աջակցություն:
Այնուամենայնիվ, ֆրանչայզինգի մեջ մտնելուց առաջ անհրաժեշտ է ուշադիր ուսումնասիրել պայմանները, գնահատել ձեր ֆինանսական հնարավորություններն ու ռեսուրսները, ինչպես նաև խորհրդակցել իրավաբանների և բիզնես խորհրդատուների հետ: