«We Are Social» ստեղծարար գործակալությունը և «Hootsuite» կազմակերպությունը պարզել են, որ աշխարհի բնակչությունը կազմում է 7,910,000,000 մարդ, իսկ դրանցից 4,620,000,000-ը, որը կազմում է ընդհանուր թվի 58,4%-ը, օգտվում են սոցիալական ցանցերից։
Այստեղ դուք կարող եք ծանոթանալ տարբեր մարդկանց հետ աշխարհի տարբեր ծայրերից՝ մատակարարների, խոշոր գործակալությունների գործադիր տնօրենների և այլ մասնագիտության տեր մարդկանց հետ:
Բայց կա մի նրբություն, քանի որ սոցցանցերն ավելի շատ հանգստի և զվարճանքի մասին են, որպեսզի գործնական ծանոթություն կայանա, մշակվել են մի շարք տեխնիկաներ և կանոններ։
Ներկայացնում ենք 10 մեթոդներ սոցիալական ցանցերում արդյունավետ կապեր հաստատելու համար։
1. Ընտրեք ճիշտ հարթակ
Կան բազմաթիվ սոցիալական հարթակներ, բայց յուրաքանչյուրը նախատեսված է տարբեր բաների համար: Մի մասում ստեղծագործ մարդիկ լուսանկարներ են տեղադրում, մի մասում՝ համայնքներում հավաքվում են կողմնակի մարդիկ, իսկ մյուսում՝ փոքր ու միջին բիզնեսի ներկայացուցիչներ։
Չնայած դուք կարող եք ծանոթություններ հաստատել ցանկացած հարթակում, նույնիսկ Odnoklassniki-ում, թվային փորձագետների մեծամասնության համար կա լավագույն եռյակ՝ Instagram, Facebook և LinkedIn:
Մարիա Տալանովան՝ SMMMASH գործակալության հիմնադիրը, բացատրում է LinkedIn-ի նշանակությունը այսպես.
«LinkedIn-ը սոցիալական ցանց է մասնագիտական հանրույթի համար: Իդեալական է համայնք ստեղծելու և կարիերա զարգացնելու համար: LinkedIn-ի պրոֆիլը ռեզյումեի տեսք ունի: Ուստի անմիջապես պարզ է դառնում, թե մարդն ինչ ոլորտներում ու ընկերություններում է աշխատել։ Իսկ որոնման օգնությամբ դուք կարող եք արագ գտնել ճիշտ մասնագետին։
Ելնելով իմ փորձից, Linkedin-ի միջոցով օգտատերերը ակտիվորեն շփվում են HR և PR մասնագետների, լրագրողների և ներդրողների հետ:
Ես ունեմ LinkedIn-ի օգտագործման իմ սեփական մեթոդը: Սկզբում մասնագետներ եմ գտնում, իսկ հետո նրանց հետ կապվում եմ այլ սոցիալական ցանցերով։ Պատահում է, որ փորձագետը LinkedIn-ում է, բայց հիմնականում օգտագործում է Instagram։ Ակնհայտ է, որ հենց այստեղից էլ պետք է նրա մասին տեղեկություններ հավաքել և հաղորդակցություն կառուցել:
Face Network-ն ունի նաև թեմատիկ խմբեր, որոնց միջոցով կարող եք օգտակար կոնտակտներ գտնել, բայց դա այնքան էլ հարմար չէ։ Եթե մասնակիցը չի նշել իր աշխատանքի վայրը իր պրոֆիլում, անհնար է հասկանալ, թե նա ինչ կարող է անել կամ ինչ արժեք է բերում կազմակերպությանը: Նաև շատ փորձագետներ փակում են իրենց պրոֆիլները ու հետո սկզբունքորեն հնարավոր չէ պարզել, թե ինչպիսի մարդ է նա, ինչ ոլորտից։
Ուստի իմ խորհուրդն է՝ չսահմանափակվել մեկ սոցիալական ցանցով։ Խաչաձև որոնումներ կատարեք, որտեղ կարող եք»:
2. Պատրաստեք ձեր էջը մասնագիտական հաղորդակցության համար
Օնլայն շփման դեպքում դուք չեք կարող տպավորություն թողնել խարիզմայով, քանի որ զրուցակցի հետ ծանոթանում եք գաջեթի էկրանով և շփվում տեքստերի միջոցով։ Այստեղ մասնագետները խորհուրդ են տալիս չմոռանալ ձեր էջի վիզուալ տեսքի մասին։ Ճիշտ կոնտենտի դեպքում անձնական էջը ճիշտ տպավորություն կստեղծի և ճանապարհ կհարթի ապագա նամակագրության համար:
Տաշա Սոկոլովան՝ մարքեթինգի էքսպերտ, խորհուրդ է տալիս.
«Մարդիկ ամենուր նույնն են, ուստի սոցիալական ցանցերում շփումը սովորականից քիչ է տարբերվում: Տարբերությունն այն է, որ զրուցակիցները միմյանց չեն տեսնում, բայց սա և՛ պլյուս է, և՛ մինուս։
Դրական կողմերը. արտաքին տեսքի հետ կապված նախապաշարմունքներ չկան: Տարբերվող արտաքին ունեցող մարդիկ կարող են ներկայանալ ՏՏ ստարտափի անունից և տեքստը կընկալվի հավասարապես։
Եվ բացասական կողմը՝ մարդու ուղեղը հորինում է այն, ինչ չի տեսնում: Իսկ սոցիալական ցանցերի դեպքում զրուցակցին պատկերացնում եք աքաունթին կցված տեքստի ու լուսանկարի միջոցով։
Ուղեղին գերազանցելու համար հարկավոր է միասին խաղալ: Այսինքն, պատրաստեք հաշիվ պրոֆեսիոնալ հաղորդակցության համար. վերբեռնեք լուսանկար ոչ թե կատուների հետ կամ ձեր տատիկի տնակում, այլ կոստյումով և բիզնես միջավայրում: Այդ դեպքում զրուցակիցը սխալ ասոցիացիաներ չի ունենա, որ պատահական մարդ է իրեն գրում»։
Սոցիալական ցանցերի մեկ այլ առանձնահատկությունն այն է, որ հաղորդակցությունն անկայուն է։ Երկխոսությունը կարող է ընդհատվել, դադարեցվել կամ վերսկսվել: Եվ եթե հանկարծ նամակագրությունը ընդհատվի, օրինակ, իրական կյանքում զրուցակցին ինչ-որ բան շեղել է, այս դեպքում հնարավոր է, որ չհասցնեք պատմել ձեր մասին հիմնական ինֆորմացիան։
Այստեղ փորձագետները խորհուրդ են տալիս նախապես էջի նկարագրության մեջ ներառել փորձի, հմտությունների և նախագծերի մասին բոլոր կարևոր տեղեկությունները: Անգամ եթե ինտերնետը անջատվի կամ նամակին պատասխանեն, երբ դուք օֆլայն կլինեք, զրուցակիցը կգնա ձեր հաշիվ, կուսումնասիրի այն և մոտավորապես կհասկանա, թե ով է իրեն գրում և ինչու։
Մարիա Տալանովան այս մասին նշում է.
«Նախքան նամակագրությունը սկսելը, ստուգեք, թե ինչպես է լրացված ձեր էջը: Արդյո՞ք այն հստակ և բովանդակալից արտացոլում է ձեր գործունեությունը և մասնագիտական նպատակները: Արդյո՞ք նշված են իրավասությունները, փորձը և ձեռքբերումները»:
3. Հավաքեք տեղեկություններ ապագա գործընկերների մասին
Եթե ինչ-որ բան գիտեք զրուցակցի մասին, օրինակ՝ ինչով է նա հետաքրքրված, ինչի է ձգտում, ում հետ է ընկերություն անում, ավելի հեշտ է դառնում ծանոթություն հաստատելը:
Դուք գիտեք որոշակի անձի հոբբիները և մասնագիտական հմտությունները: Սա նշանակում է, որ ձեզ համար ավելի հեշտ է քննարկման թեմա գտնել, մեկնաբանություն թողնել, խորհուրդ տալ կամ օգնություն առաջարկել:
Զրուցակիցների մասին տեղեկություններ հավաքելու համար փորձագետները խորհուրդ են տալիս ուսումնասիրել պրոֆիլի նկարագրությունը, թերթել հրապարակումների պատը և դիտել ընկերների ցանկը:
Մարիա Տալանովան ասում է.
«Անպայման ուսումնասիրեք մարդու բնութագիրը նրա հետ երկխոսություն սկսելուց առաջ: Ավելի հեշտ կլինի խոսակցության ընթացքում կենտրոնանալ մեկ ուղղության վրա վրա:
Եթե նախապես պարզեք ձեր հետաքրքրությունները, մասնագիտական ձեռքբերումները և արժեքները, ոչ միայն ընդհանուր լեզու և քննարկման թեմաներ կգտնեք, այլև կհարմարվեք ձեր հաղորդակցման ոճին և մշակութային առանձնահատկություններին:
Էջի ուսումնասիրությունը կբացահայտի ընդհանուր նպատակներ, որոնք կարող են հիմք դառնալ համագործակցության և երկարաժամկետ հարաբերությունների համար»:
4. Գրեք առաջին հաղորդագրությունը
Առաջին հաղորդագրությունը տպավորություն է ստեղծում և երանգավորում է ապագա հաղորդակցությունը։ Հաջող սկիզբը կառաջացնի հետաքրքրություն. «Օ, ո՞վ է գրել ինձ»: Իսկ անհաջող սկիզբը բացասական էմոցիաների տեղիք կտա, օրինակ, եթե անմիջապես դիմում եք անծանոթին դու-ով։
Ընդունված սցենարն է ողջունել մարդուն, դիմել նրան անունով, նշել պատճառը, թե ինչու եք գրում, իսկ ընդհանուր տոնը պահել գործնական, բայց ազատ ու թեթև մակարդակում:
Անաստասիա Ռոժկովան, Տյումենի Մեծ դրամատիկական թատրոնի PR և մարքեթինգի մենեջեր, SMM սերտիֆիկացված մասնագետը նշում է.
«Սոցիալական ցանցերում նոր բիզնես կապեր հաստատելիս պետք է լինել պրոֆեսիոնալ: Խորհուրդ չեմ տալիս մտնել անձնական թեմաների մեջ՝ ծանոթության տպավորություն չստեղծելու համար, առավել ևս՝ օգտագործել անպարկեշտ խոսքեր ու ժարգոն։
Պոտենցիալ գործընկերը ձեր մանկության ընկերը չէ: Միգուցե ապագայում հնարավոր լինի կառուցել բարեկամական հարաբերություններ, և շփումները դառնան ոչ ֆորմալ, բայց մինչ այդ, հավատարիմ մնացեք պաշտոնական բիզնես տոնին»։
Պատահում է, որ առաջինը հաղորդակցությունը սկսելը անհարմար է ձեզ կամ ունեք վախեր: Մասնագետները խորհուրդ են տալիս չգերագնահատել սոցիալական ցանցերում շփումները. այնտեղ ամեն ինչ նույնն է, ինչ կյանքում։ Այսպիսով, հանգստացեք և վայելեք զրույցը:
Այս ամենին անդրադարձել է նաև Տաշա Սոկոլովան .
«Կան այսպիսի լայֆ հաքեր. Եթե դժվար է անծանոթին գրել սոցիալական ցանցում, պատկերացրեք, որ դուք նրան հանդիպել եք իրական կյանքում: Ինչպե՞ս կխոսեիք նրա հետ, ի՞նչ կասեր նա և ինչպե՞ս կներկայանաք ինքներդ:
Երբ պատկերացնում եք, բերեք այդ ամենը օնլայն շփման մակարդակ: Հիշեք՝ սոցիալական ցանցերում մարդիկ նույնն են, ինչ առօրյա կյանքում»։
5. Եղեք օգտակար
Եթե անձնական շահի համար փորձեք սոցիալական ցանցերում գործարար կապեր հաստատել , ոչինչ չի ստացվի։ Հաղորդակցության ստեղծումը, անկախ նրանից, թե որտեղ է այն տեղի ունենում, երկկողմանի գործընթաց է: Ուստի մասնագետները վստահ են, որ ամեն ինչ կստացվի, եթե պատրաստ լինեք ոչ միայն վերցնել, այլ նաև տալ։
Մարքեթինգի փորձագետ Սոկոլովան ասում է.
«Դուք չպետք է վախենաք սոցիալական ցանցերում օգնություն խնդրելուց: Մարդկանց մեծ մասը պատրաստ է օգնելու համար: Եթե զրուցակիցը կարողանա կատարել խնդրանքը, հավանաբար դա կանի անվճար։ Բայց կա մի հնարք.
Եթե խնդրանքի հետ մեկտեղ առաջարկեք ինչ-որ փոխադարձ օգուտ՝ հոդված գրել, խմբագրել կայքէջը, մոնտաժել տեսանյութ, ապա զրուցակիցն ավելի պատրաստակամ կլինի կապ հաստատել և անել նույնիսկ ավելին, քան դուք կխնդրեք:
Եզրակացությունը սա է՝ եթե ինչ-որ խնդրանքով դիմում ես մարդուն, դրա դիմաց ինչ-որ բան առաջարկիր»։
Եվգենի Ցիխմանովը բիզնես խորհրդատու, բիզնեսի համակարգման փորձագետ ասում է.
«Հաղորդակցության մեջ գլխավորը առավելություններն են: Հետևաբար, նախքան սոցիալական ցանցում նոր ծանոթություն հաստատելը, ազնվորեն պատասխանեք այն հարցին. «Ինչո՞ւ պետք է այս մարդը ուշադրություն դարձնի ինձ վրա:
Եթե պատասխան չկա, խորհուրդ եմ տալիս կանգ առնել և մտածել, թե դրա դիմաց ինչ կարող եք առաջարկել։
Լավ է, եթե կարողանաք լուծել ուրիշի խնդիրը, գաղափար ներկայացնել, կիսվել մասնագետի հետ ձեր փորձով: Խորհուրդ եմ տալիս կազմել սեփական ռեսուրսների ու հնարավորությունների ցանկը և մարդկանց հետ հանդիպելիս ապավինել դրան։
Բայց այստեղ էլ նրբանկատորեն գործեք։ Մի բեռնաթափեք ձեր բոլոր ուղեբեռը միանգամից: Նախ սկսեք երկխոսություն, փոխանակվեք հաճելի բաներով, հետո միայն պատմեք ձեր ընկերության մասին և առաջարկեք ծառայություններ: Եվ ահա ևս մեկ կանոն. եթե որևէ բան խոստանում եք, անպայման կատարեք այն սահմանված ժամկետում»:
Ի դեպ, ամերիկացի հոգեբան Ռոբերտա Սիալդինին «Ազդեցության հոգեբանություն» գրքում գրել է փոխօգնության ազդեցության մասին։ Ճիշտ է, նա չի գրել սոցիալական ցանցերի մասին, բայց ընդհանուր, հետաքրքիր էֆեկտ է դուրս բերել։
Գոյություն ունի փոխադարձության ընդհանուր ընդունված սոցիալական նորմ. Ըստ այդմ, երբ մարդ ինչ-որ բան անվճար է ստանում, փոխադարձ պարտավորության ծանր զգացում է ապրում։ Պարզ ասած, նա ձգտում է մատուցել նմանատիպ ծառայություն։
Օգտագործեք Սիալդինի բացահայտումները սոցիալական ցանցերում բիզնես կապեր հաստատելու համար: Առաջարկեք օգնություն, մատուցեք ծառայություններ, և ձեր ջանքերը ժամանակի ընթացքում արդյունք կտան:
6. Մի ընդունեք մերժումը որպես անձնական մերժում
Շփվելուց հրաժարվելը կարող է հիասթափություն, շփոթություն և նույնիսկ դժգոհություն առաջացնել: Այնուամենայնիվ, մերժումները օնլայն կապի անբաժանելի մասն են, և դրանք միշտ չէ, որ կապված են անձնական որակների կամ հմտությունների հետ:
Զրուցակիցը կարող է զբաղված լինել, սահմանափակ ռեսուրսներ ունենալ կամ պարզապես համագործակցության սիներգիա չտեսնել։ Մերժումը մի ընդունեք որպես ձեր արժեքի կամ կարողությունների գնահատական։
Վալերի Գուտը՝ հոգեբանական գիտությունների թեկնածու, հարմարվողական ինտելեկտի տեսության մշակող, խորհուրդ է տալիս.
«Համբերությունը կարևոր հմտություն է սոց ցանցում: Նույնիսկ եթե մարդը հրաժարվել է շփվելուց կամ անտեսել է առաջարկը, դա չի նշանակում, որ անհնար է նրա նկատմամբ մոտեցում գտնել։
Միգուցե սխալ ժամանակ եք ընտրել, կամ ձեր զրուցակիցը հիվանդ է։ Փորձեք ավելի ուշ նորից գրել:
Եվ հետո՝ մեկ հակառակորդի մերժումը չի նշանակում, որ մյուսները նույնպես կհրաժարվեն։ Հաջողությունն ուղղակիորեն կապված է դրան հասնելու փորձերի քանակի հետ: Եթե նույնիսկ ուղարկված հիսուն առաջարկների համար մեկ պատասխան ստանաք, սա արդեն կհարստացնի ձեր սոցիալական կապիտալը։
Միևնույն ժամանակ, գլխավորը մարդու վրա ճնշում չգործադրելն է, քանի որ յուրաքանչյուրն իրավունք ունի «ոչ» ասելու։ Եթե մարդը չի շփվում, մասնագետները խորհուրդ են տալիս նրան հանգիստ թողնել»։
Ալինա Բաբաևան՝ PR մասնագետ, ձեռնարկատերերի համար բիզնես նախաճաշերի կազմակերպիչ, ասում է.
«Գործնական ծանոթություն հաստատելիս պետք է հասկանալ, քանի որ դուք հետաքրքրված եք կոնկրետ անձնավորությամբ, ամենայն հավանականությամբ, նա սոցիալապես ակտիվ է, ինչը նշանակում է, որ տվյալ պահին այլ մարդիկ հավակնում են նրա ուշադրությանը:
Ուստի խորհուրդ եմ տալիս հարգանքով վերաբերվել ձեր զրուցակցին։ Եթե նա հետաքրքրված է ձեր առաջարկով, նա կպատասխանի: Եթե ոչ, մի շարունակեք երկխոսությունը և ոչ մի դեպքում չփորձեք զզվեցնել նրան հաղորդագրությունների տեղատարափով։ Սա շահավետ համագործակցության չի բերի»։
Եզրակացություն՝ 11 խորհուրդ սոցիալական ցանցերում գործնական ծանոթությունների համար
- Աշխարհի բնակչության կեսը օգտվում է սոցիալական ցանցերից։ Հետևաբար, տրամաբանական է դրանք օգտագործել գործնական կապեր հաստատելու համար՝ ներդրողներ, գործընկերներ, հաճախորդներ և աշխատակիցներ փնտրելու համար:
- Մասնագետները խորհուրդ են տալիս ընտրել սոցիալական ցանցեր, որոնք հիմնականում ստեղծվել են բիզնես հաղորդակցության համար։
- Կարևոր է նաև ճիշտ գրանցել ձեր հաշիվը: Դա տպավորություն է ստեղծում առցանց դաշտում։
- Օգտակար է հավաքել տեղեկություն ապագա գործընկերների մասին՝ նախքան առաջին հաղորդագրությունը գրելը: Ամենահեշտը նրանց էջերն ուսումնասիրելն է։
- Հաղորդակցման սկիզբը կարևոր է. Պետք է հավատարիմ մնանք գործարար տոնին։
- Սոցիալական ցանցերում գործում է «փոխադարձ փոխանակման» սկզբունքը։ Սա նշանակում է պետք է մարդկանց ինչ-որ օգտակար բան առաջարկել նախքան օգնություն խնդրելը:
- Եթե հաղորդագրության պատասխանը լռություն է, մասնագետները խորհուրդ են տալիս չանհանգստանալ։ Մերժումը ցանցի բնական մասն է:
- Համբավն օգնում է զարգացնել կապերը սոցիալական ցանցերում։ Վաստակեք այն առցանց իրադարձությունների միջոցով:
- Որպեսզի կապերը չմոռանան, պահպանեք ոչ պաշտոնական հաղորդակցությունը: Շնորհավորեք ձեր ընկերներին տոների կամ կարևոր իրադարձությունների կապակցությամբ։
- Պարբերաբար խոսեք ձեր աշխատանքի և ձեռքբերումների մասին ձեր էջում, որպեսզի փորձագետները իմանան, որ դուք ակտիվ մասնագետ եք, ով անընդհատ զարգանում է:
- Միացեք համայնքներին և թեմատիկ խմբերին: Այնտեղ շատ համախոհներ ու ապագա գործընկերներ կգտնեք։